Villkor
Personlig information
EPITRADE samlar in, använder och skyddar personuppgifter i enlighet med personuppgiftsförordningen (GDPR). Läs mer i vår integritetspolicy.
Upphovsrätt
Innehållet på webbplatsen EPITRADE - inklusive produktbilder, text, grafik, webbgrafik och annan information - ägs av antingen EPITRADE, webbplatsens lagliga ägare, dess leverantörer eller tillverkare. Materialet är skyddat av upphovsrätt och immateriell och industriell egendom. Användning av ovan nämnda föremål, utan skriftligt medgivande från EPITRADE, är straffbart enligt tillämplig lag.
EPITRADE inget ägande över webbikoner och teckensnitt som görs gratis tillgängliga via open source-källor. Inklusive Font Awesome, Glyphicons och Google-teckensnitt.
Beställning
Beställning av varor på EPITRADE görs genom att lägga till önskade artiklar i webbplatsens kundvagnsfunktion. Från kundvagnen guidas du genom beställningsprocessen, inklusive kundinformation och betalning. När beställningen bekräftas av kunden skickas ett kvitto för beställningen automatiskt till kundens e-postadress. När en av våra anställda har granskat och godkänt beställningen skickas en orderbekräftelse till samma e-postadress.
OBS: Om en ogiltig e-postadress anges tar EPITRADE inget ansvar för den saknade informationen som ett resultat.
Priser
Alla priser är inkl. 25% moms och anges i svenska kronor, om inget annat anges.
Med reservation för tryckfel, prisförändringar, slutsålda varor, skatteförändringar, valutaförändringar och force majeure. Priserna gäller endast i Sverige.
Betalning med kort
Betalning med VISA, Mastercard och Visa Electron på EPITRADE görs via ett system för säker överföring av data via internet. Angiven kortinformation krypteras i enlighet med SSL kryptering (Secure Socket Layer), och kan inte läsas av andra. Den säkra anslutningen indikeras av ett litet hänglås i webbläsaren. EPITRADE har ingen som helst tidsåtkomst till kundens bankkort. EPITRADE använder sig av en betalningsservice från ePay, godkänd av NETS. Beloppet dras från betalkortet när ordern har skickats. Vissa kortavgifter kan tillkomma.
Leverans
Alla varor levereras med den speditör som valts av kunden. Fraktkostnader anges före den slutliga beställningen. Varor i lager skickas vanligtvis samma dag eller senast 1 arbetsdag efter beställningen. Om varan inte finns i lager kan en leveranstid på upp till 10 arbetsdagar förväntas. Vid leverans av varorna kommer en leveransbekräftelse att skickas via e-post.
Försenade eller bortkomna leveranser
Vid bortkomna leveranser på grund av avsändaren ger EPITRADE ersättning i form av en ny identisk försändelse av samma värde, med samma leveransmetod som den första beställningen. Detta sker dock först efter att transportfirman har medgett att beställningen har kommit bort.
Vid försenade försändelser orsakade av transportfirman, ligger ansvaret hos transportfirman att lösa ärendet. EPITRADE hanterar kommunikation med transportfirman om ingen annan överenskommelse finns. Leveranstiden kan förlängas tills dess att paketet har hittats.
Försäljning utomlands
Tyvärr kan vi inte ta emot beställningar från kunder utomlands via onlinebutiken.
Marknadsföring
Om du inte aktivt väljer att prenumerera på nyhetsbrev eller marknadsföring under beställningsprocessen, eller på https://epitrade.se, själv, är det bara möjligt att få marknadsföring på liknande produkter och tjänster - och endast till den e-postadress som anges vid beställning.
Om du vill avsluta prenumerationen på denna gratistjänst måste detta anges i kommentaravsnittet under bokningen.
EPITRADE skickar aldrig ut skräppost eller irrelevanta erbjudanden.
Byten
Det är enkelt att byta en vara köpt från EPITRADE, det handlar faktiskt bara om att ångra ett köp följt av ett nytt köp.
Processen är uppdelad enligt följande:
Så snart varan returneras (i samma skick och mängd som när den skickades) återbetalas det fulla beloppet till den betalningsmetod som användes för beställningen.
Du kan redan nu tryggt beställa det du helst vill ha.
OBS: Bytesrätten erbjuds inte vid företagsköp* eller för mjukvara - samt produkter där förseglingen är bruten.
*Ett företagsköp definieras som ett köp där organisationsnumret har angetts under beställningen.
Returer
Ångrar du ett köp du gjort på EPITRADE ger vi dig naturligtvis pengarna tillbaka, enligt köplagen.
OBS! Ingen ångerrätt finns för företagsbeställningar eller programvaror, liksom produkter där förseglingen har brutits.
*Ett företagsköp definieras som ett köp där organisationsnumret har angetts under beställningen.
1 Skicka ett e-mail
Skicka ett tydligt meddelande att du önskar returnera en produkt till privat@epitrade.se inom 14 dagar av att du mottagit beställningen. KKopiera in denna text:
Hej EPITRADE
Jag önskar returerna min beställning.
Beställning: [FYLL I DITT BESTÄLLNINGSNUMMER]
Beställningsdatum: [FYLL I DITT BESTÄLLNINGSDATUM]
Har du redan mottagit beställningen?
Nej: | Vänta på svar från EPITRADE. Det är möjligt att vi kan avbryta köpet innan vi skickar beställningen. Annars kan du neka paketet när det kommer fram. |
Ja: | Följ steg 2 och 3 av denna guide. |
Så snart vi har mottagit och verifierat returen återbetalas beloppet via den betalningsmetod som användes under beställningen.
2 Fyll i retursedel och fraktsedel
Kom ihåg: Har du inte mottagit ditt paket ännu ska du inte följa detta steg. Läs steg 1 grundligt.
Har du redan mottagit din beställningen ska du skicka din retur på rätt sätt.
Fyll i det förtryckta retursedeln som bifogades försändelsen.
Om lappen har gått förlorad kan du skriva ut en ny här.
3 Skicka retur
Fäst retursedeln från steg 1 på förpackningen, eller i en plastficka, och returnera beställningen inom 14 dagar från att du mottagit den.
Varorna ska returneras i originalförpackningen och måste packas säkert. Kom ihåg att en annan person måste kunna få och njuta av produkten.
Skicka paketet till:
Blue Water Shipping A/S
Att: EPITRADE
Emil Neckelmanns Vej 20
5220 Odense SØ
Danmark
När vårt lager har mottagit och verifierat returen återbetalas beloppet via den betalningsmetod som användes under beställningen.
Kom ihåg att läsa villkoren för byten nedan.
Dina rättigheter:
- Som regel ska du ha betalat för returen.
- EPITRADE ska returnera pengarna via det betalsätt du valde när du la beställningen.
Du ska alltid:
- kunna bevisa meddelande om retur har skickats.
- kunna bevisa att varan har returnerats (med spårningskod).
- betala för returfrakten.
EPITRADE kan:
- debitera för extra fraktkostnader om du har valt en dyrare transportform än säljaren erbjöd.
- debitera för varan om varans skick har försämrats, exempelvis om varan är skadad eller har tecken på användning.
- debitera för returkostnader (SEK 99,00) om varan returneras utan föregående meddelande om avbeställning.
Reklamation
Alla produkter har 2-års reklamationsrätt (Inte garanti, bemärk dock att det kan finnas en utökad garanti från tillverkaren).
Alla reklamationer måste ske över e-mail. Tyvärr kan vi inte hjälpa till med reklamationer över telefon, eftersom vi behöver bilder av felet för att kunna hjälpa dig.
För snabbast behandling av din reklamation
Skicka ett e-mail till:
privat@epitrade.se
Inkludera följande information i mejlet:
- Ordernummer.
- Bilder/video av felet.
- Fullständig beskrivning.
Du måste göra reklamationen inom skälig tid, vilket enligt Konsumentköplagen är inom 2 månader från att felet upptäcktes.
OBS! Om artikeln har skadats under transporten måste du reklamera varan omedelbart.
EPITRADE kommer att undersöka produkten. Om vi upptäcker en defekt erbjuder vi dig en reparation eller ett byte. Vi skickar självklart den returnerade eller utbytta produkten till dig kostnadsfritt.
Hittar vi ingen defekt skickar vi tillbaka produkten och debiterar dig SEK 400 inkl. moms i servicekostnad för att täcka kostnaderna för behandlingen av ärendet och fraktkostnader.