Reklamationer
Reklamation
Alla produkter har 2-års reklamationsrätt (Inte garanti, bemärk dock att det kan finnas en utökad garanti från tillverkaren).
Alla reklamationer måste ske över e-mail. Tyvärr kan vi inte hjälpa till med reklamationer över telefon, eftersom vi behöver bilder av felet för att kunna hjälpa dig.
För snabbast behandling av din reklamation
Skicka ett e-mail till:
privat@epitrade.se
Inkludera följande information i mejlet:
- Ordernummer.
- Bilder/video av felet.
- Fullständig beskrivning.
Du måste göra reklamationen inom skälig tid, vilket enligt Konsumentköplagen är inom 2 månader från att felet upptäcktes.
OBS! Om artikeln har skadats under transporten måste du reklamera varan omedelbart.
EPITRADE kommer att undersöka produkten. Om vi upptäcker en defekt erbjuder vi dig en reparation eller ett byte. Vi skickar självklart den returnerade eller utbytta produkten till dig kostnadsfritt.
Hittar vi ingen defekt skickar vi tillbaka produkten och debiterar dig SEK 400 inkl. moms i servicekostnad för att täcka kostnaderna för behandlingen av ärendet och fraktkostnader.